Moet je altijd bereikbaar zijn? Als ondernemer, manager of werknemer.

Als ondernemer ben ik altijd bereikbaar, ik probeer mijn werk zo goed mogelijk te organiseren en prioriteiten te stellen. Wat mij helpt is de regel: Alles is belangrijk, maar niet alles is urgent, er zijn zaken die kunnen wachten tot een later tijdstip of morgen.

Het zorgt soms weleens voor hilarische situaties, zo ook afgelopen vrijdag, waar ik op familiebezoek was bij mijn zusje.
Een telefoontje wat niet kon wachten…. dus zittend in de paskamer op een krukje was ik van alles aan het regelen.
Mijn zusje keek mij af en toe door een kier van het gordijn lachend aan.
Toen we de winkel uit liepen dacht ik nog… ik had hier eigenlijk een foto van moeten hebben, hilarisch.

Later weer thuis, had ik nog wat telefoontjes te plegen, waar ik zelf ook blij mee was. Want hoe mooi is het om iemand te vertellen dat hij een nieuwe baan heeft, en wij een nieuwe collega!

Je hoeft als ondernemer echt niet 24/7 direct bereikbaar te zijn. Maar zorg er wel voor dat je doelgroep de mogelijkheid heeft om je te bereiken.
Doe wat goed voelt voor jou, en onthoud niks moet jij bepaalt.

#ondernemer#persoonlijk